border_less Book Fund
border_less had supported the production of six different publications through 2019-2023. With the open call announced before every edition of ARTBOOK DAYS, border_less had provided a fund for a book in production phase, by an artist who has not published a major book before. The artist book that is selected to receive funding was chosen by the annually appointed book fund jury. The completed publications were launched at the news editions of ARTBOOK DAYS.
As of 2024, border_less will support projects it follows throughout the year on its own initiative, without issuing any open calls. The new productions supported will be present to the audience at border_less ARTBOOK DAYS. For detailed information on the publications produced so far, you can contact the border_less team.
border_less Kitap Fonu
border_less, 2019-2023 tarihleri arasında altı farklı yayının üretimine destek olmuş, ARTBOOK DAYS edisyonu öncesi yaptığı açık çağrı ile daha önce kapsamlı bir kitabı basılmamış sanatçının üretim aşamasındaki yayın projesi için fon sağlamaya odaklanmıştır. Her sene değişen uluslararası kitap fonu jürisinin başvurular arasından seçtiği yayın projesinin ilk gösterimi border_less ARTBOOK DAYS etkinliğinde yapıldı.
2024 itibari ile border_less herhangi bir açık çağrıda bulunmadan, yıl içerisinde takip edilen projelere kendi inisiyatifiyle destek olur. Desteklenen yeni yayınlar border_less ARTBOOK DAYS etkinliğinde izleyiciyle buluşur. Bugüne kadar üretilen yayınlarla ilgili detaylı bilgi için border_less ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.
border_less Book Fund 2024
Burak Delier, Mystical Conference: Narrative for a Probable Sound-Speech Work. Artist book, digital print on acetate and tracing paper, 76 pages, plexi box mounted with metal parts, edition of 50, variable sizes, 2024. Publication Photos: Barış Özçetin.
"Fiction is not about making a music to be heard...
...the work of fiction is to imagine, even to manufacture a new ear..."
Burak Delier is conducting a series of interviews with the group of lost artists who have emerged in his recent works. During the interview, which oscillates between the dimensions of death and fakeness, it becomes clear that the artists cannot be deemed lost at all.
Burak Delier, Mistik Konferans: Muhtemel Bir Ses-Söz İşi için Anlatı. Sanatçı kitabı, asetat ve aydınger dijital baskı, 76 sayfa, metal parçalarla monte edilmiş pleksi kutu, 50 edisyon, değişken boyutlar, 2024. Yayın Görselleri: Barış Özçetin.
"Kurmaca duyulacak müziği yapmak değildir...
...kurmacanın işi yeni bir kulak hayal etmek, hatta imal etmektir..."
Burak Delier son işlerinde peyda olan kayıp sanatçı grubuyla bir söyleşi dizisi gerçekleştiriyor. Ölüm ve sahtekârlık boyutları arasında gidip gelen söyleşi sırasında aslında sanatçıların pek de kayıp sayılamayacakları anlaşılıyor.
Interested in rendering visible the relationships between capitalism and contemporary art practices in his collective and individual work, Burak Delier turns life itself into an object of study by creating absurd intersections using guerrilla tactics and strategies borrowed from everyday life. Furthering his studies with an approach that problematizes both himself and art, the artist seeks to create breathing spaces beyond existing relations of production and power, as alternatives to the dominant living culture, which is one that narrows life to the point of suffocation.
Delier’s essays discussing the relationship between art and politics were published by Koç University Press under the title Scenarios of the Art World (2016).
Kolektif ve bireysel çalışmalarında kapitalizm ve güncel sanat pratikleri arasındaki ilişkiyi görünür kılmakla ilgilenen Burak Delier, gerilla taktikleri ve gündelik yaşamdan ödünç aldığı stratejilerle absürd kesişmeler yaratarak hayatı bir araştırma nesnesi haline getirir. Kendini ve sanatı sorunsallaştıran bir yaklaşımla araştırmalarını sürdüren sanatçı, halihazırdaki üretim ve güç ilişkilerinin ötesinde, hayatı daraltan baskın yaşama kültürünün karşısına konabilecek nefes alma alanları yaratmaya çalışıyor.
Delier'in sanat ve siyaset ilişkisini tartıştığı yazıları Koç Üniversitesi Yayınları'ndan Sanat Dünyasının Senaryoları (2016) başlığıyla yayımlandı.
border_less BOOK FUND 2023
border_less Book Fund 2023 is awarded to Eli Bensusan for his project “Cosmic Field Trip”; the decision was made by this year’s jury members Emir Barın, Hera Büyüktaşçıyan, Özge Doğan and Eva Vaslamatzi.
border_less Book Fund 2023 Award: 30.000 TL
The book was launched at border_less ARTBOOK DAYS 2024.
“Cosmic Field Trip”
Eli’s book is a reconstruction of the Basic Science Education Series written by Bertha Morris Parker in 1940-50’s. Within these books there are texts that had partially kept and partially lost their validity, photographs and diagrams reflecting the aesthetic and spirit of the era, all written in a didactic and logocentric manner. Eli uses techniques such as rearranging, censoring, classifying to reconstruct these texts. Similarly, he deconstructs visuals to their basic elements, removing them from their context and converting them to tools of a new narrative. The result is a new book, created with both coincidence and intention, discovering the poetry, political discourse and humor in science education books, celebrating and criticizing the resource books at the same time.
Eli Bensusan (b. Istanbul, Turkey) is an independent designer with a degree of Master of Design in Designed Objects from School of the Art Institute of Chicago (2015) and Bachelors of Science in Industrial Product Design from Istanbul Technical University (2013). His work has been exhibited in Chicago, New York, Joshua Tree, Eindhoven, Milan and Istanbul. He participated in residency programs at ATÖLYE and Gate 27. He was a participant at the Istanbul Design Biennial with his installation “Sundial of the Blind” at Moda Park.
Eli is interested in inviting myths and rituals of other possible worlds, which he expresses through designed objects and mixed media work combining different techniques such as collages, watercolor paintings, and poetry. His approach is to understand and intervene in fundamental layers of existing objects such as materiality, form, utility and agency. This way the results propose unexpected behaviors criticizing our routine, constructing a new narrative.
*“Cosmic Field Trip” received border_less Book Fund 2023 and the production of the publication is supported by KARMAN BEYOND and border_less.
border_less Kitap Fonu 2023
border_less Kitap Fonu 2023, Emir Barın, Hera Büyüktaşçıyan, Özge Doğan ve Eva Vaslamatzi’den oluşan jürinin kararıyla Eli Bensusan’ın “Cosmic Field Trip” projesine verildi.
border_less Kitap Fonu 2023: 30.000 TL
Proje, tamamlanmış haliyle ilk kez border_less ARTBOOK DAYS 2024'te izleyicilerle buluştu.
“Cosmic Field Trip”
Eli’nin ürettiği kitap, 1940-50’lerde Bertha Morris Parker tarafından yazılmış Temel Eğitim Serisi (Basic Science Education Series) kitaplarının bazılarının yeniden inşasıdır. Bu kitapların içerisinde çocuklara bilim öğretme amacı ile akıl-merkezci ve didaktik bir tonda yazılmış, geçerliliğini kısmen yitirmiş kısmen korumuş metinler, zamanın ruhunu ve estetiğini yansıtan diyagram ve fotoğraflar vardır. Eli, bu metinleri yeniden dizme, sansürleme, tasnif etme gibi tekniklerle tekrar oluşturur. Aynı şekilde görselleri temel yapı elemanlarına parçalar, bağlamlarından kopartıp yeni anlatıların araçları haline getirir. Sonuç bilimsel eğitimde kullanılan metin ve görsellerin sahip olduğu şiirselliğinin, politik söylemin ve mizahın keşfedildiği, farklı rastlantısallık ve niyetlerle oluşturulmuş, eski halini hem kutlayan hem eleştiren yeni bir kitaptır.
Serbest tasarımcı Eli Bensusan (d. İstanbul, Türkiye) School of the Art Institute of Chicago Tasarım Nesneleri (Designed Objects) bölümünde yüksek lisansını, İTÜ Endüstriyel Tasarım bölümünde ise lisansını tamamlamıştır. Çalışmaları Chicago, New York, Joshua Tree, Eindhoven, Milan ve İstanbul’da sergilenmiştir. ATÖLYE ve Gate 27’nin misafir sanatçı programlarına katılmıştır. Moda Parkı’ndaki kalıcı yerleştirmesi “Körlerin Güneş Saati” İstanbul Tasarım Bienali kapsamında üretilmiştir.
Eli, farklı ama mümkün dünyaların mit ve ritüelleri ile ilgilenir ve onları tasarlanmış nesneler, kolaj, suluboya ve şiiri harmanladığı karışık mecra işleri ile ifade eder. Yaklaşımı halihazırdaki nesnelerin maddesel, biçimsel, işlevsel ve fail katmanlarını anlayıp onlara müdahale etmektir. Bu şekilde sonuçlar beklenmedik davranışlar önerir, rutinimizi sorgular ve yeni anlatılar kurgular.
*“Cosmic Field Trip”, 2023 tarihli border_less Kitap Fonu'nu kazanmış, üretimi KARMAN BEYOND ve border_less tarafından desteklenmiştir.
border_less BOOK FUND 2021
border_less Book Fund 2021 is awarded to Ceminay Kara and Oğuzhan İzmir for their project “Well-known Secrets of the Evros River”; the decision was made by this year’s jury members Kari Conte, Duygu Demir and Selen Sarıoğlu Süloş.
border_less Book Fund 2021 Award: 15.000 TL
Photographs: Onagöre
“Well-known Secrets of the Evros River” is an art book prepared in light of field research and examinations. It proposes an interdisciplinary discussion of the tragedy the border begets alongside the ecological problems through the narratives of those who live in the region and a landscape analysis. The anachronism created by a reminiscent form of travel writing combined with a current content emerges as an approach that has developed around curiosity and the use of an unusual methodology.
After studying plastic arts and aesthetics at the Sorbonne, Ceminay Kara returned to Istanbul to get involved in the cultural and artistic life in Turkey. Her endeavors include a variety of exhibition projects. In her personal work, located somewhere between conceptual art, comic strips and satire, she seeks to organize collective exhibitions in abandoned premises and apartments, to combine her critical eye and her artistic practice with the political nature of art in mind.
Oğuzhan İzmir is a graduate student in the field of international relations. After studying political science at Boğaziçi University, he now focuses on border studies during his master’s studies at Koç University. In his works, Oğuzhan, born and raised in Edirne, uses the advantages of having lived by the border for the majority of his life.
*“Thalweg: Well-known Secrets of the Evros River” received border_less Book Fund 2021 and the production of the publication is supported by Cultureist, Elif Uras and Barın Yazı & Cilt Atölyesi.
border_less KİTAP FONU 2021
border_less Kitap Fonu 2021, Kari Conte, Duygu Demir ve Selen Sarıoğlu Süloş’tan oluşan jüri kararıyla Ceminay Kara ve Oğuzhan İzmir’in "Meriç Nehri’nin Çok Bilinen Sırları"* projesine verildi.
border_less Kitap Fonu 2021: 15.000 TL
Fotoğraflar: Onagöre
“Meriç Nehri’nin Çok Bilinen Sırları”, saha araştırmaları ve incelemeler doğrultusunda hazırlanmış bir sanat kitabı. Peyzaj araştırması ve bölgede yaşayanların anlatıları üzerinden sınırın yarattığı trajediyi ve ekolojik sorunları çok boyutlu bir şekilde tartışıyor. Coğrafi keşifleri çağrıştıran bir biçim ile güncel bir içeriği birleştirerek yaratılan anakronizm, merak duygusu etrafında gelişen bir yaklaşım ve sıradışı bir metodolojinin sonucu olarak karşımıza çıkıyor.
Ceminay Kara, Sorbonne’da plastik sanatlar ve estetik eğitimi aldıktan sonra Türkiye’deki kültür-sanat yaşamına dahil olmak için İstanbul’a dönmüştür. Burada çeşitli sergi projelerine dahil olmuştur. Kavramsal sanat, çizgi roman ve hiciv arasında bir yerde bulunan kişisel üretimlerinde; eleştirel bakış açısını ve sanat pratiğini sanatın politik doğasını da göz önünde bulundurarak birleştirip, terk edilmiş mekanlarda ve evlerde kolektif sergiler düzenlemektedir.
Oğuzhan İzmir, uluslararası ilişkiler alanında yüksek lisans eğitimine devam etmektedir. Boğaziçi Üniversitesi’nde siyaset eğitimi aldıktan sonra Koç Üniversitesi’ne geçerek sınır çalışmaları alanına odaklanmıştır. Edirneli olan Oğuzhan, hayatının büyük bölümünde sınır bölgesinde yaşamanın avantajlarını çalışmalarında kullanmaktadır.
*“Talveg: Meriç Nehri’nin Çok Bilinen Sırları”, 2021 tarihli border_less Kitap Fonu'nu kazanmış, üretimi Cultureist, Elif Uras ve Barın Yazı & Cilt Atölyesi tarafından desteklenmiştir.
border_less BOOK FUND 2020
border_less Book Fund 2020 was awarded to Esra Oskay for her project "Aivazovsky and Others: A Visual Inquiry of the Official Chambers"; the decision was made by the 2020 jury members, Gamze Büyükkuşoğlu, Avi Lubin, Ali Taptık, Mari Spirito, John Tain and Hrag Vartanian and border_less team.
border_less Book Fund 2020: 15.000 TL
Photographs: Oğuz Karakütük
Esra Oskay, "Aivazovsky and Others: A Visual Inquiry of the Official Chambers"
"Aivazovsky and Others: A Visual Inquiry of the Official Chambers” examines the paintings hanging in official chambers. Behind the closed doors of official chambers, these works of art are available to the public eye only by means of their images in the mass media and official video recordings served to the press. The skin-deep screen images provide the only opportunity to draw closer to the works that belong to the common cultural heritage. “Aivazovsky and Others” aims to enact the possibility of an encounter with the collection, based on their screen images. The project intends to create another collection with these paintings that can only be seen through an awry look and poor quality reproductions, with a visual language, bearing in mind our distance to the location of the paintings.
H. Esra Oskay (1982, Başkale) lives and works in Ankara. Her research interests are the changing face of the public space, politics of emotion, the material world of power, and philosophy of science. Among the platforms she has recently contributed: İKSV ÇAP Study and Research Program (2020), K2 Contemporary Art -Hatay Daire Sanat Artist Resident Workshop (2020), 19,5th ODTU Sanat Exhibition organized by the Artist Initiative 19,5 (2019), Akbank 37th Contemporary Artists Exhibition (2019) and 7th Istanbul Rotary Art Competition Exhibition (2017).
*"Aivazovsky and Others: A Visual Inquiry of the Official Chambers" received border_less Book Fund 2020. In collaboration with Ka Atölye and Barın Yazı & Cilt Atölyesi, 50 copies were produced with the production support of Gamze Büyükkuşoğlu and border_less.
border_less KİTAP FONU 2020
border_less Kitap Fonu 2020, Gamze Büyükkuşoğlu, Avi Lubin, Ali Taptık, Mari Spirito, John Tain ve Hrag Vartanian'dan oluşan jüri ve border_less ekibinin kararıyla Esra Oskay'ın "Ayvazovski ve Diğerleri : Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi" projesine verildi.
border_less Kitap Fonu 2020: 15.000 TL
Fotoğraflar: Oğuz Karakütük
Esra Oskay, "Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi"
“Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi”, resmi makamlarda bulunan sanat eserlerini mercek altına alır. Resmi makamların kapalı kapıları ardında sergilenen ortak kültürel mirasa ait bu eserlere erişimimiz, kitle iletişim araçlarıyla paylaşılan görüntülerle, basına servis edilen resmi video kayıtlarıyla sınırlıdır. Ekranın yüzeysel açıklığı bu koleksiyonu tecrübe etmenin tek ihtimalidir. “Ayvazovski ve Diğerleri”, erişimimizdeki bu görsellerden hareketle bu tablolara temas etmenin imkanını ve imkansızlığını sahnelemeyi amaçlar. Ancak yamuk bir bakışla, kötü kalitedeki benzerleriyle görülebilen bu tabloları, bulundukları konumun ve bize olan mesafenin şartlarını düşünen görsel bir dile aktarmaya, yeni bir koleksiyon denemesi yapmaya niyetlenir.
H. Esra Oskay (1982, Başkale) Ankara’da yaşıyor ve çalışıyor. Kamusalın değişen yüzü, duygu politikası, iktidarın materyal dünyası ve bilim felsefesiyle ilgileniyor. Yakın zamanda çalışmalarıyla katıldığı platformlar arasında İKSV ÇAP Çalışma ve Araştırma Programı (2020), K2 Çağdaş Sanat Derneği-Hatay Daire Sanat Konuk Sanatçı Atölyesi (2020), 19,5 Sanatçı İnisiyatifi tarafından düzenlenen 19,5. ODTÜ Sanat Sergisi (2019), Akbank 37. Günümüz Sanatçıları Sergisi (2019) ve 7. İstanbul Rotary Sanat Yarışması Sergisi (2017) bulunuyor.
*“Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi”, 2020 tarihli border_less Kitap Fonu'nu kazanmış, Ka Atölye ve Barın Yazı & Cilt Atölyesi işbirliğiyle 50 adet üretilmiş, Gamze Büyükkuşoğlu ve border_less tarafından desteklenmiştir.
border_less BOOK FUND 2019
border_less Book Fund, which was 10.000 TL in 2019, got divided between two projects by the decision of jury: Merve Akar Akgün, Atty. Selim Bilen, Merve Elveren, Sevim Sancaktar, Nicole O’Rourke and a representative from Mosaic Art Foundation.
Didem Özbek, “Bibliography of Turkey”
If we consider artwork as the object of verbal, auditory, or visual productions that own readers, listeners, or viewers; we will see that some prisoners, who are obliged to live an isolated life in prisons, manage this period of compulsory residency as the most efficient condition to focus only on their art production.
Didem Özbek realizes the artist book called the BIBLIOGRAPHY OF TURKEY with the support of border_less Book Fund (2019), by drawing attention to those artists who have experienced this constraining production process and by focusing on those artworks produced in the prisons of Turkey during their execution periods.
By searching the answers of who; in which prison; when; has produced which artwork; Özbek aims to collect together those artists and their artworks that have been in the Turkish prisons, and used there as a kind of artist-in-residence program since the 1940s. This artist book shapes itself from the original Bibliography of Turkey (1928). It is formatted as a specialized bibliography, listing the artworks produced in Turkish prisons in alphabetical and chronological order and gets published as a periodical in volumes with decades. Either as an artist book or the fundamental element of an installation, this work aims to gather many names that are known separately and turn into an impressive work while exhibiting them as a whole picture. It intends to draw attention to the ongoing creativity of a nation that is shaped by its criminal laws.
* border_less Book Fund 2019 is supported by Mosaic Art Foundation.
KartonKitap x Metehan Özcan, “Illustrated Information”
Resimli Bilgi (Illustrated Information)* was the Turkified name for Conoscere, the illustrated encyclopedia for children that was published by Fratelli Fabbri Editori in 60’s. At those times Turkish publishers commonly translated and adapted children encyclopedias with rich illustrations. Unlike newspapers and weekly magazines, encyclopedias were long lasting visual sources for children. These “definitive” images, which were brought side by side according to an index, turned into vessels of “indefinite” meanings owing to their unintended assemblages. Resimli Bilgi was inspired by such a perception; these assemblages were realized not by rationale but by sense. This object is an offer by KartonKitap (N. Toros Mutlu and Umut Altıntaş), as an “Appendix” in book form to Metehan Özcan’s work Resimli Bilgi. Deconstructing found images, collages appropriated of illustrations from various sources and photographs Özcan had taken, the book presents a map-like, indexical guide. The idea behind Resimli Bilgi -Ek is to let the book design itself in any book’s conventional journey on its way to become a “book”. Based on Özcan’s pattern of gathering his images on the surface of a wall in order to recreate randomized layers of definitions in the original encyclopedia of Resimli Bilgi, five 100x70 cm sized 16-page signature sheets have been treated as if they’re “walls” and images juxtaposed on these surfaces. The book, and its design, only reveals itself after these five sheets have been folded, cut and placed onto each other as pages. Thus, it was not the book that has been designed, but its condition “before being a book”. By reversing the relationship between the mise-en-scene and mise-en-page, the book has been enabled to create its own visual language with a method based on a “calculated randomness”.
*"Illustrated Information” is produced with the support of Mosaic Art Foundation and Versus Art Project.
border_less KİTAP FONU 2019
border_less KİTAP FONU 2019 yılında Merve Akar Akgün, Av. Selim Bilen, Merve Elveren, Sevim Sancaktar, Nicole O’Rourke ve Mosaic Art Foundation temsilcisinden oluşan jürinin kararıyla Didem Özbek’in “Türkiye Bibliyografyası” ve KartonKitap x Metehan Özcan’ın ortak üretimi “Resimli Bilgi –Ek” isimli iki proje arasında eşit olarak bölünmüştür.
Didem Özbek, “Türkiye Bibliyografyası”
Bir sanat yapıtını sözel, işitsel, görsel üretimlere dair okuyucusu, dinleyicisi ya da izleyicisi olan çalışmaların nesnesi olarak dikkate alırsak, zorunlu ikamet alanı olan cezaevlerinde izole bir hayat sürdürmek mecburiyetinde bırakılan bazı tutsaklar bu kısıtlılık dönemlerini en verimli şekilde değerlendirerek sadece sanat üretimlerine odaklanmayı başarabiliyor.
Didem Özbek’in border_less Kitap Fonu (2019) desteğiyle gerçekleştirdiği TÜRKİYE BİBLİYOĞRAFYASI adlı çalışması işte bu zorlayıcı üretim sürecini tecrübe etmiş sanatçılar ve bu aşamada ortaya çıkardıkları yapıtlara dikkat çekiyor.
Özbek, 1940’lardan günümüze Türkiye cezaevlerinde sözel, işitsel ve görsel sanat alanlarında kim, hangi cezaevinde, ne zaman, hangi işleri üretmiş sorularına cevap arayarak cezaevini bir nevi misafir sanatçı programı olarak kullanmış sanatçıları ve işlerini bir araya getirmeyi amaçlıyor. 1928 tarihli orijinal Türkiye Bibliyografyası’ndan yola çıkarak şekillenen bu sanatçı kitabı, Türkiye cezaevlerinde üretilmiş sanat işlerini alfabetik ve kronolojik gruplar halinde listeleyerek bir ihtisas bibliyografisi formatında ve dönemsel fasiküller halinde yayınlıyor. Hem kendi başına bir sanatçı kitabı formatında, hem de bir enstalasyonun temel detayını oluşturan bu çalışma ayrı ayrı isimleri bilinen ancak bir bütün olarak sergilendiğinde ceza yasalarının ülke yaratıcılığına ne denli şekil verdiğine dikkat çeken etkileyici bir çalışmaya dönüşüyor.
*border_less Kitap Fonu 2019 Mosaic Art Foundation tarafından desteklenmiştir.
KartonKitap x Metehan Özcan, “Resimli Bilgi –Ek”*
2013 yılında gerçekleşmiş Resimli Bilgi projesine adını veren Resimli Bilgi Ansiklopedisi 60’lı yıllarda Fratelli Fabbri Editori tarafından basılan Conoscere adlı İtalyan çocuk ansiklopedisinin Türkçeleştirilmiş versiyonu idi. O dönemlerde yabancı çocuk ansiklopedilerinin özgün içeriği yayıncılar tarafından Türkçe’ye ve Türk kültürüne uyarlanıp yoğun bir görsellikle sunulurdu. Evlerin bir nevi demirbaşı olan bu ansiklopediler çocuklar için tekrar tekrar bakılan uzun ömürlü görsel kaynaklardı. Konularından bağımsız, alfabetik bir indekse göre yan yana düşmüş bu “tanımlayıcı” imgeler, tesadüfi birliktelikleriyle “tanıma direnen” çoklu anlatıların türemesine aracı olurlardı. Resimli Bilgi serisi de böylesi bir algıya atfen oluştu; bilinçle değil, sezgiyle kurulmuş bir dizi olarak. Bu nesne ise KartonKitap’ın (N. Toros Mutlu ve Umut Altıntaş), Metehan Özcan’ın Resimli Bilgi serisine kitap formatında bir “Ek” önerisi. Resimli Bilgi projesinde Özcan’ın çektiği fotoğraflar, buluntu imajlar ve farklı kaynaklardan topladığı illüstrasyonlardan oluşan kolajlar parçalarına ayrılarak, bu kitapta sökülmüş imgelerin bir çeşit haritası, dizinsel rehberi ortaya çıktı. Resimli Bilgi -Ek’in ardındaki fikir, kitabın “kitap olma” yolculuğunda kendi kendisini tasarlamasına izin vermekte yatıyor. Resimli Bilgi Ansiklopedisi’ndeki tesadüfi anlam katmanlarını yeniden yaratmak için Özcan’ın kendi imgelerini bir duvar yüzeyinde bir araya getirmesi alışkanlığı temel alınarak, matbaa dilinde “forma” adı verilen 100x70 cm’lik beş tabaka kâğıt birer “duvar” gibi düşünülüp, imgeler bu yüzeyler üzerinde bir araya getirildi. Formanın sayfa olmadan önceki hali, yani kitabın “kitap olmadan önceki” hali tasarlandı. Beş adet forma katlanıp kesilerek iç içe yerleşip kitaba dönüştüğü anda tüm imajlar parçalanıp, kitabın bütününe yayıldı. “Hesaplanmış rastlantısallığa” dayanan bu yöntem ile sayfalar üzerindeki mizansen ve mizanpaj tersine çevrilerek, kitabın kendi görsel dilini kendi başına yaratmasına imkân tanındı.
*”Resimli Bilgi –Ek”, Mosaic Art Foundation ve Versus Art Project desteğiyle üretilmiştir.
PRESS / BASIN
Click the link below to access Hatice Utkan Özden's article-interview for Hürriyet Daily News on border_less ARTBOOK DAYS.
Hatice Utkan Özden’in, Hürriyet Daily News için border_less ARTBOOK DAYS hakkında hazırladığı yazı-röportajına tıklayarak ulaşabilirsiniz.
ARTBOOK DAYS opens new dimension for Turkey’s art scene
Merve Akar Akgün’ün border_less kurucuları Melek Gençer - Huo Rf ve border_less kitap fonu kazananları ile yaptığı röportajı Art Unlimited Mayıs-Haziran sayısında okuyabilir, röportaj ve derginin dijital haline tıklayarak ulaşabilirsiniz.
İhtiyacımız olan esnek yapılar ve daha fazla iş birliği
Gülben Çapan’ın Diken.com’da yayınlanan; border_less yayınları, ARTBOOK DAYS ve border_less Kitap Fonu hakkında Melek Gençer ile gerçekleştirdiği röportajı bu linkten okuyabilirsiniz.
Kültigin Kağan Akbulut’un Gazete Duvar için hazırladığı yazıya linkten ulaşabilirsiniz.
Sanat yayıncılığında önemli bir adım: Art Book Days
Gonca Tokyol’un T24 için, border_less Kitap Fonu 2019 kazananları Didem Özbek ve Metehan Özcan x KartonKitap’la yaptığı röportajı link üzerinden okuyabilirsiniz.
Art Unlimited’da yayınlanan border_less Kitap Fonu ve ARTBOOK DAYS hakkında söyleşiye link üzerinden ulaşabilirsiniz.